Állópumpa KLS MAGNUM
12 700 Ft
RaktáronÖsszehasonlított termékek
Az ápolt bringa gyors bringa. Valamennyi, motorral és motor nélkül működő kétkerekűre igaz ez a mondás. Éppen ezért BMX-tulajdonosként a szorgalmas gyakorlás és a menőbbnél menőbb trükkök elsajátítása mellett a bringád karbantartásáról is gondoskodnod kell.
Bármennyire strapabíró ugyanis egy freestyle BMX kerékpár, idővel kopások és horpadások fogják díszíteni, csavarok és küllők veszhetnek el, a lánc túlságosan meglazulhat és a gumiabroncs nyomása is jóval az optimális szint alá csökkenhet. Fontos tehát, hogy a rendszeres tisztítás mellett két-három hetente alaposan ellenőrizd a bringád állapotát, és ha szükséges, javíts rajta.
Ezekre az eszközökre lesz szükséged:
Lehetőleg természetes fényviszonyok között végezd a kerékpár tüzetes átvizsgálását, nézd meg, hogy van-e bármilyen repedés vagy horpadás a vázon, a kormányon, a küllőkön, és azt is, hogy kilazult-e bármelyik csavar. Biztos, ami biztos, imbuszkulcssal húzz egyet valamennyi anyacsavaron.
Mosd le, majd olajozd újra a mozgó alkatrészeket
Az rendben van, hogy minden egyes használat után letörlöd a port a kerékpárról, de havonta egy-két alkalommal érdemes alaposan átmosni az olajos részeket, ahol a szokásosnál jóval több kosz halmozódik fel: a láncot és a lánckereket, a fékeket, a kerékagyakat, a hajtókart, valamint a kormányszárat (stucni) és a kormánycsapágyat. Arra azonban ügyelj, hogy a csapágyakon soha ne alkalmazz vízsugaras tisztítást.
Havonta egyszer erre is sort kell keríteni, hiszen a különböző trükkök és ugrások, amiket a kerékpárral végzel, folyamatos nyomás alatt tartják a kormányt, ezáltal könnyen meglazulhatnak annak részei. A legjobb, amit tehetsz, hogy kiveszed a helyéről a kormányszárat, felkensz rá némi olajat, majd szorosan visszailleszted a rúdra. Lehetőleg minden használat előtt győződj meg róla, hogy a kormányszár elég szorosan illeszkedik-e a rúdhoz.
Légnyomás
Az előző teendőhöz hasonlóan a gumik légnyomását is minden elindulás előtt, illetve hetente legalább egyszer csekkolnod kell. Az optimális légnyomás elsősorban a kerékpárgumi típusától, a kerékpár használatának mikéntjétől és egyéni preferenciáktől függően változik. Az azonban minden kerékpár esetében igaz, hogy a megfelelő légnyomás fenntartásával a gumi és a felni is sokkal lassabban használódik el. Egy nyomásmérővel rendelkező kerékpárpumpával a legegyszerűbb beállítani az ideális guminyomást.
A pedálok és a csapágyak feszességének beállítása
Az első és a hátsó kerékagyat működtető csapágyakat, valamint a pedálokat és azok hajtókarát is vedd szemügyre. Ha nem elég szorosak, csavarj rajtuk párat az imbuszkulccsal, így sokkal biztonságosabb, hatékonyabb és élvezetesebb lesz a trükközés.
A lánc feszességének beállítása
Bizonyára tapasztaltad már, milyen kattogást és rángásokat okoz tekerés közben a túl laza vagy a túl feszes lánc. Ezt a hátsó kerék és a lánc újraillesztésével orvosolhatod.
A küllők és a kerekek helyreigazítása
A küllők a küllőanyák révén csatlakoznak a felnihez, ám ha ezek az anyák kilazulnak, akkor a kerék is ingatag lesz. Két-három hetente ezért a kerekeket is ajánlott alaposan átnézni és a kilazult küllőket küllőkulccsal meghúzni.
A pedálrendszer tisztán tartása
MiVel a hajtóműre és a lánckerékre is komoly nyomás nehezedik, gyakran keletkezhetnek rajtuk horpadások, repedések. Emellett, lévén, hogy mozgó alkatrészekről van szó, jelentős mennyiségű szennyeződés is összegyűlhet a kerékpár hajtóművében. Fontos, hogy havonta egyszer a hajtóművet is szétszedd és megtisztítsd, majd megolajozd az alkatrészeket. Ilyenkor ellenőrizd, hogy a csapágyak megrongálódtak-e, s amennyiben igen, mindjárt cseréld is le őket újakra.
A fékbetétek állapotának ellenőrzése
Azok, akik versenyszerűen BMX-eznek, általában megválnak a fékektől. Kezdő szinten azonban szükség van a fékrendszerre, ahogy arra is, hogy kéthavonta ellenőrizzük annak állapotát. Nincs mese, a kopott fékbetéteket is újakra kell cserélni.