A Helite e-GP Air légzsák mellényt kifejezetten a versenyzők számára fejlesztették. A figyelem középpontjában az aerodinamika állt, de nagy hangsúlyt fektettek a kényelemre és a hát védelmére is. A maximális biztonság elérése érdekében a mellény ellenálló anyagokból készült, az első és hátsó részben beépített védőpanelek találhatók, amely Turtle hatást eredményez – az ütközéskor felszabaduló energia hatékony eloszlása. Ennek következtében tehát a hát, nyak, gerinc, bordák, medence, fej, gyomor, máj és tüdő védelme is biztosított. A védelem mellett pedig biztosan értékeled majd a tökéletesen idomuló szabást és az oldalsó bőr behúzásokat.
A bőrből készült hát rész tépőzárral csatlakoztatható, tehát sérülés esetén nem kell az egész mellényt kicserélni, csak ezt a réteget. Erre a részre logók és egyéb márkajelek is varrhatók.
A Helite e-GP Air légzsák mellényt továbbá többszenzoros technológiával is rendelkezik – tehát mindenféle fizikai kontaktus nélkül – minden elektronikus vezérlésű. A mellénybe épített szenzor (CDU) érzékeli a motoros mozgását, egy másik, a motor kormányába épített szenzor (SDU – nem része a csomagolásnak) pedig a motor esetleges ütközését érzékeli. A szenzorok szinkronizáltak és elemzik az adott helyzetet. Abban a pillanatban, ha esést érzékel, illetve balesetet, a mellény automatikus felfújódik még a becsapódás előtt.
Kulcs tulajdonságok:
- Nagy kiterjedésű védelem: 14-28 liter az airbag nagyságától függően
- védelem álló helyzetben is: a motoron található szenzor (nem része a csomagolásnak) véd bármilyen helyzetben, akár 0 km/h sebességen is
- a létfontosságú szervek védelme: mellkas, medence, hát és nyak
- Turtle hatás: az ütközés eloszlása és csökkentése, 4x hatékonyabb, mint egy klasszikus légzsák
A védelem módjai
- mellény és szenzor a motor első részén (nem része a csomagolásnak)
- védelmet biztosít álló helyzetben is, vagy nagyon alacsony sebességnél
- érzékelés bizonyos helyzetekben:
- csúszás, kontroll elvesztése, tapadás hiány – a CDU szenzor érzékeli az esést és felfújja a légzsákokat a helyzettől függően
- a motor ütközése - a motorban található szenzor érzékeli az ütközést és jelet küld a mellényben található CDU szenzornak, amely elemzi a helyzetet és szükség esetén aktiválja a légzsákot.
- csak a mellény
- ideális motorversenyekre (csak néhány kisebb baleset alacsony sebességgel, csúszás vagy akadályba ütközés)
- érzékelés: csúszás, tapadás és kontroll elvesztése – a CDU szenzor elemzi a helyzetet, észleli az esést és szükség esetén aktiválja a légzsákot
- pilótáknak tervezve
- nagy kiterjedésű védelem az ütés felfogására
- teljesen felfújva 75 ms
- első és hátsó testvédő
- 1,2 mm vastag marhabőr
- a szivacsos védelem a légzsákoknak
- logók és márkajelek varrása
- tökéletesen idomuló szabás ellenálló bőr behúzással
- nyílás a hátvédőnek
- dupla hátsó bőrréteg, tépőzáras illesztés (sérülés esetén cserélhető)
- beépített palack a mellény része
- A CRITT Sport laboratórium francia specialistái által tesztelve
Mérettáblázat:
Méret | Magasság | Derékbőség (motoros öltözettel) | Mellbőség (motoros öltözettel) | Csípőbőség (motoros öltözettel) | Háthossz | Pyro palack |
---|---|---|---|---|---|---|
S | 160-180 cm | 65-80 cm | 75-85 cm | 70-90 cm | 45-60cm | 60 ccm |
M | 165-185 cm | 70-85 cm | 80-90 cm | 80-95 cm | 50-65cm | 60 ccm |
L | 170-190 cm | 75-90 cm | 85-95 cm | 85-100 cm | 55-70cm | 60 ccm |
XL | 175-195 cm | 80-100 cm | 90-105 cm | 90-110 cm | 60-75cm | 60 ccm |
Bővített L | 170-190 cm | 80-95 cm | 90-100 cm | 90-105 cm | 55-70cm | 60 ccm |
Bővített XL | 175-195 cm | 85-110 cm | 95-115 cm | 95-115 cm | 60-75cm | 60 ccm |
Recenzió: Highsider e-GP Air mellénnyel a körpályán
"Jó napot,
Túlvagyok az első CRASH TESZT-en :-) és meg kell dicsérnem a mellényt, nagyon nagy highside (hosszú oldali) esésben volt részem, és keményen a hátamra estem a pályán. A mellény a becsapódás ELŐTT felfújódott, és amit eltakart, az sértetlen! A végtagok és a farkcsont rosszabbul alakult :-(
Fotókat csatolok a balesetről, de sajnos nincs videóm.
Üdvözlettel: Marek Stibor "